Retur & Reklamation
Retur av standard sortiment
Vi följer svensk lag om distansavtal, vilket innebär att du som kund har rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från att du tagit emot varan.
För att en retur ska godkännas gäller följande:
- Produkten måste vara oanvänd och ska returneras i originalförpackning.
- Returfrakt betalas av kunden.
- Återbetalning sker när vi har tagit emot och godkänt returen. Observera att ursprunglig fraktkostnad inte återbetalas.
Om en returnerad vara bedöms vara använd, skadad eller har förlorat sitt försäljningsvärde, har vi rätt att göra avdrag på återbetalningen – upp till 100 % av varans pris.
Retur av specialbeställning
Vid köp av specialbeställning av produkt som har en anpassad design efter kundens önskemål gäller inte öppet köp. Det beror på att produkten en skapad utefter specifika önskemål från kund vad gäller såväl design som storlek och går inte att sälja vidare till någon annan.
Reklamation
Du har rätt att reklamera en vara inom 3 år från köpet enligt svensk konsumentlag.
Vid en reklamation ska du som kund:
- Kontakta oss innan du returnerar produkten och få reklamationen godkänd.
- Skicka mail till info@nordicraft.se med tydlig beskrivning av felet, bifoga bilder och ange ditt ordernummer.
- Rapportera felet via mail till info@nordicraft.se så snart som möjligt efter att du mottagit produkten eller så snart du upptäcker felet.
Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att felet uppkommit genom felaktig användning eller om felet inte omfattas av reklamationsrätten.