FAQ

Här har vi samlat de vanligaste frågorna. Hittar du inte svaret på din fundering så är du alltid välkommen att höra av dig till oss på info@nordicraft.se

Betalning

Hur kan jag betala?

Vi erbjuder flera olika betalsätt. När du går från varukorgen till checkout i kassan kan du välja det som passar dig bäst!

Min kortbetalning går inte igenom?

Om din betalning inte går igenom så rekommenderar vi att du prova igen.

Om du får ytterligare problem är du välkommen att kontakta oss alternativt kolla med din bank om det är några tekniska störningar hos dem.

Beställning

Var är mitt paket?

När din order är klar och skickas från oss kommer du få en leveransbekräftelse via mail. I mailet finns ett sändningsnummer och länk som du kan använda för att spåra ditt paket.

Vad innebär tillverkningstid?

Eftersom alla våra produkter görs för hand på beställning så har vi en tillverkningstid utöver leveranstiden. Tillverkningstiden är 1-4 veckor och beror på hur högt tryck på ordrar vi har och lagerstatus på material.

Hur lång leveranstid är det?

När din beställning är tillverkad skickas din order direkt. Leveranstiden är då vanligtvis 2-3 arbetsdagar.

Frakt & Leverans

Hur mycket kostar frakten?

Vi har en fast frakt på 59kr. Vid beställning på över 1500kr är det fri frakt.

Till vilka länder levererar ni till?

I dagsläget levererar vi inom Sverige. Inom kort kommer vi öppna upp för fler länder.

Vart levereras ordrarna?

Vi använder oss av hemleverans. Om du inte kan ta emot ditt paket så kommer det skickas till ditt närmsta ombud.

Retur & Reklamation

Kan ja returnera en vara?

Vi följer svensk lag och därmed har du 14 dagars returrätt från den dag paketet levereras.

För att en retur ska godkännas ska produkten vara oanvänd och skickas tillbaks i originalförpackning.

Retur på specialbeställningar?

Specialbeställningar är precis som det låter specialdesignade utefter kundens önskemål gällande storlek, färg och design och kan inte säljas vidare på nytt. Därför gäller inte retur eller ångerrätt på specialbeställningar.

Vem står för frakten vid retur?

Vid en retur står kunden för frakten.

Hur gör jag en reklamation?

Vill du reklamera en vara behöver du kontakta info@nordicraft.se och få reklamationen godkänd innan du skickar tillbaks produkten.